SDÍLET

Musím přiznat, že se poslední dobou poměrně bavím nad reakcemi na můj dar pro sto tisíc českých řidičů z platu europoslance, pokud mne občané ČR zvolí do evropského parlamentu.

Jde o Asistenční kartu ACA Radka Johna, která pro sto tisíc řidičů, kteří se do voleb registrují na www.radekjohn.cz, začne platit okamžikem mého zvolení. Někteří konkurenční eurokandidáti mi vzkazují, že jsem se zbláznil, že rozhodnutím vzdát se platu europoslance ve prospěch občanů ČR vytvářím nebezpečný precedens. A opravdu lidé se začínají ptát i kandidátů z dalších stran, jak naloží se svým neúměrně vysokým platem europoslance, jestli si ho uloží do banky nebo  jestli také neplánují financovat z něj něco užitečného pro obyvatele ČR . A oni nic takového neplánují. Otázky voličů se tedy stávají pro šetřílky velmi nepříjemné. A já bych toho podle nich měl prý hned nechat.

Minulý týden se ozval i kandidát hnutí ANO2011 do europarlamentu Lukáš Štěpánek, který zapomněl ve svém kritickém článku uvést, že v minulosti  pracoval, nebo dokonce ještě pracuje ve Vienna Insurance Group, jejíž dceřinou společností je Kooperativa, která nabízí na trhu konkurenční pojištění motoristům global assistance. Publikoval nepravdivé tvrzení, že asistenční karta ACA1213, kterou voličům zdarma nabízím v případě zvolení, obsahuje služby, které jiné společnosti dávají zdarma do havarijního pojištění. Cituji:

„V pojištění povinného ručení, které musí být ze zákona sjednáno u každého motorového vozidla, bývá obsažena asistence v případě nehody.  V havarijním pojištění motorových vozidel je navíc obsažena asistence nejen v případě nehody, ale i poruchy. Valná většina motorových vozidel v České Republice tedy služby Asistenční karty Radka Johna již má a to zdarma a automaticky.“

A teď co je nezkreslená pravda: Některé havarijní pojistky obsahují asistence. Čím více asistenčních služeb nabízejí, tím jsou dražší. Podle dostupných statistik je díky nižší ceně nejvíce využíváno pojištění typu e- pojistka, i-pojištění, kde je rozsah asistencí minimální. Pak je v ČR celá řada řidičů, kteří se rozhodli neutrácet za havarijní pojistku na svá stará auta. Pro ty je asistenční karta Radka Johna luxusem zdarma zcela nepochybně. Vždyť dostanou lepší asistenci než ti pojištění nějdražšími havarijními pojistkami.

Tabulka pro srovnání co hradí pojišťovny a co karta ACA v České republice a v zahraničí, aby kandidát ANO2011 do europarlamentu Lukáš Štěpánek nemohl obelhávat spoluobčany:

Ale to nejúžasnější kromě této tabulky, co žádná pojišťovna ani žádná jiná asistenční karta kromě karty ACA nenabízí, je uhrazení pětiprocentní spoluúčasti na nehodě firmou ACA v případě, že účastník nehody je držitelem karty ACA. V praxi to znamená že pokud je řidič havarijně pojištěn a má spoluúčast na nehodě pět procent, neplatí ji on, ale firma ACA z mé asistenční karty. Vznikne-li mu třeba škoda na vozidle půl milionu, měl by v případě havarijní pojistky s pětiprocentní spoluúčastí zaplatit 25000 korun. Ty budou uhrazeny firmou ACA, pokud má řidič asistenční kartu ACA Radka Johna, tedy z mého platu europoslance, pokud mne občané ČR v eurovolbách 23. A 24.5. vyšlou do europarlamentu. Kdo má dvacetiprocentní spoluúčast dostane od firmy ACA také pět procent.

Pan Štěpánek čtenářům dále vysvětluje, že takzvaní „crash hunteři“ se  pokoušejí odtáhnout nabouraný či rozbitý vůz do servisu, který si sami určí. A cena za opravu je pak prý vyšší než pojišťovny uznávají.  A snaží se jim podsunout, že ACA by mohla dělat něco podobného. Společnost ACA deklaruje, že odtahuje havarované vozy do servisů podle přání zákazníka. V praxi to vypadá tak, že zákazník se spojí se svou pojišťovnou, ta mu doporučí servis, jehož ceny uznává a tam je vozidlo odtaženo. Nemůže tedy nikdy dojít k tomu, že by zákazníkovi s asistenční kartou ACA vznikaly v servisu nějaké další náklady, které nejsou hrazeny z pojistky. Společnost ACA navíc prokazatelně nemá uzavřenu ani jedinou smlouvy s tzv. „crash huntery“. Nejzábavnější na článku pana Lukáše Štěpánka ovšem je, že kandidát ANO2011 do europarlamentu si neumí zjistit kdo je majitelem společnosti ACA což považuje za podezřelé. Ono by přitom stačilo zeptat se. Něco takového by měl možný budoucí europoslanec zvládnout. V České národní bance je jako beneficial owner, tedy příjemce zisku registrován celá léta Antonín Charouz, který v české republice vytvořil síť prodejen aut a autoservisů. Jsou stejně jako firma ACA součástí veřejnosti dobře známé Charouz group.

Pozoruhodné je, že Babišův kandidát si také ztěžuje, na častou přítomnost odtahových vozů ACA u dopravních nehod. To je jistě věc, která se nelíbila a nelíbí jeho zaměstnavateli kontrolujícímu konkurenční Global Assistence.  Co, jestli ta častá přítomnost odtahových vozů ACA  náhodou nebude tím, že firma ACA je fungující společnost, což konkurentům jistě vadí?
Statečně se do mě pouští ale i někteří novináři. Jeden s konstrukcemi tak obludnými, že se mu směje téměř celá novinářská obec, takže nemá cenu je komentovat. Nepřišel totiž na to, že nákup karet ACA bude hrazen z europoslaneckého platu v případě že budu zvolen. A nemá zřejmě ani tušení, že existují množstevní slevy a tak vymýšlí směšné teorie, kdo by mi mohl dát na kampaň dvě stě miliónů. Nikdo. Dvě stě miliónů totiž na kampaň samozřejmě nepotřebuji.
Další novinář se laickým odhadem domnívá, že za kartu zaplatím 50 milionů. Netuší, jak velké množstevní slevy lze dosáhnout při dobré strategii vyjednávání. Trochu mu napovím. Množstevní slevu dostane každý kdo jednorázově koupí sto tisíc karet. A sleva bude samozřejmě tím vyšší, čím známější bude kupec.
A k dalšímu nepravdivému tvrzení tohoto pana novináře:“ Když se podíváte na webovou stránku ACA, chtějí po vás osobní údaje, tedy jméno, bydliště, e-mail, telefonní číslo, dokonce i SPZ auta, dále pak souhlas se zpracováním osobních údajů a souhlas s podmínkami Radka Johna.  Podmínky se zpracováním osobních údajů tu ale uvedeny nejsou, ani podmínky Radka Johna – leda po registraci.“
No toto, řekne si čtenář. Kdyby se ale pan novinář pořádně porozhlédl po mém webu, zjistil by, že si zájemce o kartu může souhlas se zpracováním osobních údajů i podmínky Radka Johna otevřít dřív, než cokoli vyplní…Chce to prostě jen ověřovat si pravdivost toho, co člověk píše.  Je zajímavé jak často to pisatelé polemik nedělají. Nebo záměrně nechtějí dělat?